Oddziaływanie głosem na odbiorcę

Reklama radiowa może być uważana za mniej skuteczną niż telewizyjna czy internetowa, ponieważ może oddziaływać tylko na jeden ze zmysłów – słuch. Reklamowanego produktu nie można pokazać, trzeba go jedynie umiejętnie opisać lub zainteresować odbiorców formą przekazu. Nie możemy jednak zapomnieć, że istnieją sytuacje, w których większość ludzi słucha właśnie radia. Jest to oczywiście jazda samochodem. Skupiony na drodze kierowca, chętnie wysłuchuje radiowych informacji. Podobnie, jak w przypadku telewizji, tu również mamy do czynienia z najpopularniejszym czasem antenowym. Najskuteczniejsza reklama radiowa to taka wyemitowana w godzinach porannych, gdy większość ludzi jedzie własnymi samochodami lub środkami komunikacji publicznej do pracy oraz popołudnie, czyli czas powrotu do domu. Równie popularny czas antenowy to moment bezpośrednio przed lub po wiadomościach, emitowanych w większości rozgłośni radiowych o pełnych godzinach. Radia słuchamy w sklepach, autobusach, restauracjach, w pracy. Emitowane na antenie reklamy rzadko przykuwają naszą uwagę, ale i tak okazują się skuteczne, bowiem podświadomie zapamiętujemy markę produktów.

Comments are closed.

Strony
Polecamy
  • Syria – czy bezpiecznie tam jechać?
    Syria była jak dotąd jednym z ciekawszych celów podróży dla wielu osób, ponieważ rzeczywiście wiele możemy tutaj znaleźć naprawdę ciekawych zabytków oraz miejsc ważnych dla naszej kultury. Zwiedzaliśmy przede wszystkim …
  • Inwestycja w pracownika
    Dzięki środkom pozyskanym z Unii Europejskiej polskie hotele zyskały możliwość poprawienia jakości swoich usług poprzez szkolenia dla swoich pracowników. Program „Postaw na turystykę” pozwolił podnieść kwalifikacje wielu osób zatrudnionych w …
Najnowsze komentarze